Mateřská škola Kopretina je jednotřídní mateřskou školou rodinného typu, kterou navštěvují děti věkově smíšené od 3 do 6 let. Momentální kapacita třídy je 24 dětí. S dětmi pracují dvě učitelky.
Třída se nachází v objektu dvoupatrové vilky z 20. let minulého století, která prošla v létě 2011 kompletní rekonstrukcí (okna, fasáda, vnitřní prostory). Přízemí budovy je tvořeno šatnou, menší tělocvičnou a hygienickým zázemím. V prvním patře se nachází herna a jídelna s přiléhající kuchyní. Podkrovní patro je určeno pro odpočinek dětí a kancelářské zázemí.
Budova školky je obklopena prostornou a udržovanou zahradou, která nabízí pestré možnosti pro sportovní i tvořivé vyžití dětí - velké kryté pískoviště, 2 dřevěné domečky, dřevěný autobus, 3 prolézací sestavy, 2 klouzačky, kyvadlovou houpačku, oboustranou kreslící tabuli, zónu pro jízdu na koloběžkách a odrážedlech, zónu pro hru s přírodními materiály, volný prostor pro míčové hry a pohybové hry.
Nedílnou součástí zahrady je rovněž dlouhý vyvýšený záhon, který nabízí dětem možnost vyzkoušet si zahradnické práce a podílet se na pěstování a péči o rostlinky všeho druhu.
Důležitým místem zahrady jsou stoly s lavicemi, kde za příznivého počasí probíhají dopolední svačiny, výtvarné aktivity a jiná badatelská činnost.
Mateřská škola Kopretina je umístěna v klidném, téměř venkovském prostředí lokality městské části Tašovice, stranou od městského centra a dopravního ruchu, v dostupnosti MHD. Pěšky lze dojít do vršků CHKO Slavkovský les, do údolí řeky Ohře i k okolí Svatošských skal. Přírodní lokality jsou hojně navštěvovány a probíhají v nich rozmanité vzdělávací i spontánní činnosti. Děti jsou denně v autentickém kontaktu s přírodou, aktivně ji pozorují, zkoumají a prožívají všemi smysly. Přirozeně následují koloběh roku utvářený střídáním ročních období. Seberealizují se v kontextu tradičních oslav, svátků a slavností.
Děti v MŠ Kopretina tráví velkou část dne venku za každého počasí. Učí se zacházet s nástroji a nářadím, využívat přírodní zdroje ke hře, k tvorbě i k řešení problémů. Pedagogové nechávají děti být aktivními objeviteli, přicházet si na věci samostatně a postupně. Vytváří podnětný prostor, ve kterém děti mohou bezpečně poznávat sami sebe i okolní svět.