Komenského 7, příspěvková organizace

PROVOZNÍ ŘÁD MATEŘSKÉ ŠKOLY

KOMENSKÉHO 7

Obsah:

 

Článek 1:       Obecná ustanovení

Článek 2:       Údaje o škole

Článek 3:       Prostorové podmínky a vybavení MŠ

Článek 4:       Mikroklimatické podmínky na MŠ

Článek 5:       Provozní podmínky jednotlivých MŠ, časové rozložení činností (režim
                       dne) a režimové požadavky s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku

Článek 6:       Pracovní podmínky, údržba a provoz na MŠ

Článek 7:       Závěrečná ustanovení

 

Článek 1:   Obecná ustanovení

1.1       Podle § 7 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů, jsou školy a školská zařízení zapsaná do školského rejstříku povinny zajistit pro výchovu a vzdělávání plnění takových hygienických požadavků, které jsou upraveny prováděcím právním předpisem na následující komodity:

  1. prostorové podmínky
  2. vybavení
  3. mikroklimatické podmínky (hluk, osvětlení, vytápění, větrání, zásobování vodou)
  4. provoz
  5. úklid
  6. nakládání s prádlem.

1.2       Provozní řád mateřské školy, jejíž činnost vykonává 1. Mateřská škola Karlovy Vary, Komenského 7, příspěvková organizace, konkrétně upravuje v souladu s § 7 odst. 2, č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů, v jednotlivých mateřských školách jako místech poskytování předškolního vzdělávání

- režim dne a požadavky zohledňující věkové a fyzické zvláštnosti dětí předškolního věku,

- podmínky jejich pohybové výchovy, otužování a pobytu venku,

- režim stravování včetně pitného režimu.

1.3       Související předpisy v platném znění:

  • zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
  • zákon o ochraně veřejného zdraví č.167/2023 sb.
  • vyhláška č. 160/2024 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých
  • vyhláška č. 135/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na koupaliště, sauny a hygienické limity písku v pískovištích venkovních hracích ploch
  • vyhláška č. 137/2004Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných
  • vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby
  • vyhláška č.14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
  • vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
  • nařízení vlády č. 101/2005 Sb., o podrobnějších požadavcích na pracoviště a pracovní prostředí
  • vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti

 

Článek 2:   Údaje o škole

2.1       Název a adresa školy, její ředitel a zřizovatel, kontakty

  1. Mateřská škola Karlovy Vary, Komenského 7, příspěvková organizace (dále jen 1.MŠ), sloučené zařízení 8 mateřských škol, tzv. míst poskytovaného vzdělávání

 

            Komenského 7, 360 07 Karlovy Vary – Doubí

IČ: 712 37 003

Telefon: sekretariát 1. MŠ – 606 677 289

             ředitelka 1. MŠ  –  606 677 252

Webové stránky školy: www.materinkykv.cz

Email: info@materinkykv.cz  nebo reditelka@materinkykv.cz

Statutární zástupce – ředitelka školy: Bc. Monika Christov

Zřizovatel: Statutární město Karlovy Vary, Moskevská 2035/21, 361 20 Karlovy Vary

 

Každá MŠ je organizační součástí 1. MŠ a slouží výhradně jako místo poskytování předškolního vzdělávání a školských služeb, které je doplňováno dalšími aktivitami ve spolupráci s různými partnery. Na každé MŠ je zajištěno školní a závodní stravování v samostatných školních jídelnách (dále jen ŠJ). Stravování cizích strávníků mateřská škola neposkytuje. Výjimkou je stravování delegací a dětí z partnerských MŠ.

 

2.2       Název, adresa, typ, kapacita, provozní doba a využití MŠ, kontakty

 

Název MŠ:                 Barevná školka

Adresa MŠ:                Komenského 7, 360 07 Karlovy Vary

Typ školy:                   mateřská škola s celodenní péčí        

Stanovená kapacita:   110 dětí

Provozní doba:           od 6,00 hodin do 16,30 hodin

Telefon (MŠ, ŠJ):         606 677 250, 606 677 288    

Email:                         komenskeho7@materinkykv.cz

Kontaktní osoba:        Martina Stejskalová – zástupkyně ředitelky MŠ

 

Využití MŠ: mateřská škola není využívána pro další aktivity, výjimkou jsou interní setkávání zaměstnanců (např. školení) nebo nadstandardní aktivity pro děti pořádané mateřskou školou v rámci vzdělávacího programu.       

 

Článek 3:   Prostorové podmínky a vybavení MŠ

3.1       Prostorové podmínky

MŠ má 4 třídy/herny, ke každé z nich přísluší šatna, sociální zázemí (umývárna se sprchou, WC) a ložnice nebo jiný prostor pro odpočinek dětí. Stavební i prostorové podmínky odpovídají normám platným v době vzniku MŠ (vyhl.140/2005 Sb.).

Podlahové plochy jsou kryty linem, dlažbou, plovoucí podlahou, kobercem,  betonem. Schodiště jsou vybavena zábradlím, dveře jsou jednokřídlé (žádné nejsou turniketové), bez skleněných výplní. Pouze ve spojovací chodbě jsou tzv. lítací dveře se skleněnou výplní, jsou stále zajištěny proti uzavření. Vstupní dveře jsou dvoukřídlé se skleněnými výplněmi.  Okna jsou dřevěná a plastová, ve třídách jsou opatřena žaluziemi.

V zelené budově a ve 4. třídě jsou okna uzamykatelná.

3.2       Vybavení MŠ

Při vybavování MŠ, zahrad i sportovišť mobiliářem jsou od dodavatelů vyžadována platná osvědčení o jejich hygienické nezávadnosti vydané Státním zkušebním ústavem.

  1. Pobytové místnosti pro děti (herny a třídy) jsou vybaveny nábytkem s matným povrchem. Veškeré vybavení lze snadno udržovat, pomůcky a hračky jsou bezpečně umístěny v policích, zásuvkách a uzavíratelných skříňkách. Velikost stolů a židlí zohledňuje rozdílnou tělesnou výšku dětí a ergonomické zásady práce dětí vsedě. Při rozsazení dětí u stolů a židlí se řídí pedagog tělesnou výškou dětí a přihlíží i k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.

    V pobytových místnostech dětí jsou vytvořeny relaxační koutky

    Prostor pro odkládání oděvů a obuvi – šatna: se nachází u každé třídy, vyhovuje svým rozměrem pro umístění všech 24-26 dětí.

  2. Zahrada a sportoviště jsou v bezprostřední blízkosti MŠ, oplocené a řádně udržované. Při výsadbě nových rostlin a dřevin je zohledněna ochrana zdraví dětí i vzdálenost nově sázené dřeviny od obvodové zdi. Pro venkovní hrací plochy je zabezpečen přívod vody ke kropení a čištění, pro případné mlhoviště i pítko v kvalitě pitné vody z městského vodovodu.

    Každá školní zahrada je vybavena herními zahradními prvky, které jsou pravidelně udržovány a revidovány odbornou firmou.

  3. Lékárničky jsou umístěny: v umývárnách jednotlivých tříd, v Zelené třídě v přípravně (kuchyňce za dveřmi), v zasedací místnosti, ve školní kuchyni, v kotelně.  U každé lékárničky je umístěn traumatologický plán a seznam jejího obsahu, který doplňuje pověřený zaměstnanec vždy k zahájení školního roku a pak průběžně podle výsledků kontrol a požadavků k doplnění.
  4. Provozní prostory doplňují zázemí pro děti a zaměstnance MŠ, jejich velikost, vybavení a úklid je v souladu s provozem MŠ. Školní jídelna má zpracován vlastní provozní řád.

Vybavení zahradními prvky (soupis):

  • Houpadla 4ks
  • Trampolína
  • Pískoviště 3x
  • Zahradní altán
  • Zahradní domeček 1x
  • Dřevěný vlak
  • Dřevěné auto
  • Loď se skluzavkou
  • Věž se skluzavkou
  • Multifunkční hřiště (dopravní)
  • Multifunkční hřiště
  • Zahradní prvek housenka
  • Balanční most
  • Tabule psací
  • Zahradní prvek- mraveniště (kuličková dráha)
  • Zahradní prvek- housenka- balanční chodníček
  • Zahradní prvek- šnek (tunel)

 

Článek 4:   Mikroklimatické podmínky na MŠ

Pro výchovu a vzdělávání dětí jsou používány pobytové místnosti (herny, třídy), které splňují požadavky na osvětlení, vytápění, větrání, velikost a vybavení. V těchto prostorách není překročen maximální počet dětí daný plošnou výměrou místnosti ve smyslu předepsané zákonné normy.

  1. Hluk
    MŠ neprovozuje žádnou činnost, při které by hluk překračoval hygienické limity. Pokud jsou na budovách prováděny opravy, s dodavateli je smluvně ujednáno, že hlučné práce budou prováděny zásadně v době mimo vzdělávání. Hodnota hluku pronikajícího zvenčí do budovy (doprava, apod.) nepřekračuje hygienické limity.

  2. Osvětlení
    Všechny prostory sloužící ke vzdělávání dětí mají zajištěno vyhovující denní osvětlení, směr osvětlení je přímý (postranní okna) a shora (umělé osvětlení). Pro ochranu před oslněním a pro zajištění zrakové pohody jsou okna opatřena žaluziemi s natáčecími lamelami. Na umělé osvětlení ve třídách a hernách je použito zpravidla zářivkové osvětlení, v provozních místnostech pak žárovkové. Zářivková osvětlovací tělesa jsou opatřena kryty zamezujícími blikání světla. Umělé osvětlení užívané jako doplňující pro denní světlo, lze zapínat postupně rovnoběžně s osvětlovacími otvory. Úroveň a regulace denního osvětlení, rozložení světla a zábrana oslnění je řešeno v souladu s normovými hodnotami a požadavky.

  3. Vytápění a parametry mikroklimatických podmínek
    Tělesa ústředního topení ve školních prostorách jsou zajištěna bezpečnými dřevěnými kryty proti úrazu. Orientační kontrola teploty vzduchu v pobytových místnostech je zabezpečena pomocí nástěnných teploměrů, které jsou umístěny mimo obvodové stěny místnosti a přímý dopad slunečního záření.

  4. Větrání
    Všechny prostory využívané pro pobyt dětí v budově MŠ (třídy, šatny, WC ….) jsou přímo větratelné. Intenzita větrání odpovídá požadavkům vyhlášky č. 160/2024 Sb., v platném znění. Okna jsou zajištěna proti rozbití v důsledku průvanu. Ovládání ventilačních otvorů je dosažitelné z podlahy. Ve školní kuchyni je zajištěna výměna vzduchu přímým větráním i vzduchotechnikou. Nejvíc exponované pobytové místnosti (Zelená třída) nejsou instalovány stropní ventilátory.  Třída se nachází blízkosti silnice, není uděláno zateplení budovy, třída se  od jara musí pravidelně ráno větrat a ochlazovat. Na třídu byly zakoupeny pouze 2 přenosné ventilátory. Zřizovatel byl informován.

 

Pozn.: Zima: třída MŠ a další místnosti určené k dlouhodobému pobytu: průměrná výsledná teplota v pobytové místnosti 22 ± 1°C, minimální výsledná teplota v místnosti 19°C, rozdíl výsledné teploty v úrovni hlavy a kotníku nesmí být větší než 3°C . Při poklesu teploty vzduchu v prostorách určených k dlouhodobému pobytu dětí ve třech po sobě následujících dnech pod 18°C, ne však méně než na 16°C, nebo při poklesu teploty vzduchu v těchto prostorách v jednom dni pod 16°C, musí být provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání zastaven.

 

Léto: třída MŠ a další místnosti určené k dlouhodobému pobytu: průměrná výsledná teplota v místnosti 28°C, maximální výsledná teplota v místnosti 31°C, při extrémních venkovních teplotách, kdy maximální venkovní teplota vzduchu je vyšší než 30°C a kdy je vyšší než 31°C, musí být přerušeno vzdělávání nebo zajištěno pro děti jiné náhradní opatření, např. jejich pobytem mimo budovu a zajištěním pitného režimu. Relativní vlhkost je celoročně v rozmezí 30 - 70 %. Rychlost proudění vzduchu je celoročně 0,1 - 0,2 m/s.

 

 

  1. Zásobování pitnou vodou

Pitná voda je odebírána z veřejného vodovodu, kontrolu hygienických limitů provádí správce veřejného vodovodu.

V umývárnách dětí je teplota vody nastavená směsnou baterií, ke které má přístup pouze dospělá osoba. MŠ dodává mýdlo, ručníky.

Rozvod pitné vody z veřejného vodovodu je i na školní zahradě – slouží k zalévání, sprchování dětí i k pítku.

 

Článek 5:   Provozní podmínky jednotlivých MŠ, časové rozložení činností (režim dne) a režimové požadavky s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku

Pedagogové člení jednotlivé činnosti na zátěžové a klidové, řízené a spontánní. Pravidelně zařazují pohybové činnosti, spontánní hru, pobyt na čerstvém vzduchu, pobyt v přírodě, dostatečný spánek a relaxaci, zdravou životosprávu a správné stravování včetně pitného režimu, posilování kladného vztahu k pohybu a zvyšování tělesné zdatnosti a odolnosti dítěte. Děti s příznaky infekčních onemocnění učitelky neprodleně izolují a předají rodičům k domácímu ošetřování.

 

5.1       Příchod a odchod dětí

příchod do 8,00 hodin
odchod dětí po obědě 12,00 – 12,30 hodin
odchod odpoledne 14,30 - 16,15 hodin

Z bezpečnostních důvodů jsou budovy uzavřeny (zvenku opatřeny koulí). ZZ při předávání dětí zvoní na svou třídu, případně na scházecí a rozcházecí třídu (Žlutá třída, druhé patro ve žluté budově).

V době zhoršené epidemiologické situace  jsou ZZ povinni nosit v celém areálu MŠ roušky, děti přivádět do MŠ včas do 8.00 hod. a zbytečně se nezdržovat v areálu MŠ.

 

Omlouvání dětí:

  • osobně nebo telefonicky na tato telefonní čísla, vždy do 8,00 hodin:
  • Žlutá třída 606 677 264
  • Modrá třída 606 677 265
  • Červená třída 606 956 268
  • Zelená třída 606 677 267

 

  • u povinného předškolního vzdělávání je nutné záznam o omluvě podepsat na omluvném listu dítěte vedeném třídním učitelem
  • u nepřítomnosti delší než 14 dní uvádí rodič i důvod nepřítomnosti dítěte.
  • nepřítomnost pro onemocnění, nebo úraz oznamují zákonní zástupci bez zbytečného odkladu, včetně předpokládané doby nepřítomnosti dítěte v MŠ, osobně, písemně, nebo telefonicky, popřípadě SMS zprávou.

 

5.2       Spontánní hra zařazována podle věku dětí a režimu jednotlivých tříd

  • zařazení během dne se řídí TVP PV, náplní dne a momentálními podmínkami
  • zařazení v režimu je průběžné

 

5.3      Činnosti dětí řízené pedagogem jsou zařazovány podle třídních vzdělávacích programů, náplně dne a momentálních podmínek. Jejich délka a zařazení odpovídá věku dětí. Zpravidla jsou zařazovány v průběhu dopoledních aktivit mezi 9. – 10. hodinou.

 

5.4       Pohybové aktivity

Pedagogové dbají na průběžné větrání pobytové místnosti v průběhu jednotlivých činností. Zároveň kontrolují přiměřené oblečení.

  • pohybové aktivity se odehrávají ve třídách, škola nedisponuje tělocvičnou
  • druh pohybových aktivit – zdravotní cvičení, protahovací cviky, obratnostní cvičení, pohybové a taneční hry, relaxační cvičení
  • zařazování pohybových aktivit v denním režimu se řídí třídními vzdělávacími programy, věkem a schopnostmi dětí a momentálními podmínkami

 

5.5       Pobyt venku

V MŠ se dětem předškolního věku stanovuje denní doba pobytu venku po maximálně možnou dobu pobytu dětí v MŠ. Pedagogové dbají na přiměřené oblečení dětí. V zimním i letním období lze dobu pobytu venku upravit s ohledem na venkovní teploty. Pobyt venku může být dále zkrácen nebo zcela vynechán pouze při mimořádně nepříznivých klimatických podmínkách (např. silný mráz) a při vzniku nebo možnosti vzniku smogové situace. V letních měsících se provoz přizpůsobí tak, aby bylo možné provádět činnost dětí ve venkovním prostředí školní zahrady nebo stíněných teras v co největším rozsahu.

  • k pohybové aktivitě je využívána zahrada MŠ a okolí školy

údržba zeleně probíhá 1x do měsíce sekáním trávy, o porosty pečuje provozovatel ve   spolupráci s Lázeňskými lesy, pískoviště jsou chráněna ochrannou plachtou, písek je měněn 1x ročně

  • pobyt venku probíhá dopoledne od 9,45 hodin do 11,30 nebo 11,45 hodin (v letním období v maximálně možném rozsahu), odpoledne podle klimatických podmínek od 14,30 hodin do doby odchodu dětí
  • délka pobytu je upravena vždy s ohledem na klimatické podmínky
  • způsob využití pobytu venku se řídí třídními vzdělávacími programy

     

5.6       Odpočinek, relaxace, spánek

  • je zařazen v době od 12,00 hodin do 14,00 hodin, předškoláci odpočívají na lehátkách 30 - 45 minut po obědě
  • respektuje individuální potřeby dítěte
  • ukládání lehátek probíhá ve všech třídách, uložení lůžkovin a pyžam je zajištěno do jednotlivých polic po 20 – 30 minutách, police jsou otevřené a dobře větratelné, označené značkou každého dítěte
  • pyžama si děti odnášejí každý pátek domů na vyprání

5.7       Stravování

  • příprava stravy probíhá ve vlastní školní jídelně
  • podávání přesnídávek a svačin od 8,30 hodin do 9,00 hodin, systém jejich podávání odpovídá věku a schopnostem dětí (mladším dětem jsou rozdány učitelkou, starší děti se obsluhují samy).
  • obědy se vydávají v době od 11,30 hodin do 12,00 hodin. Je dodržován časový odstup 3 hodin mezi jídly.
  • pro děti s dietami a výživovými omezeními připravují kuchařky zvláštní stravu
  • cizí strávníci se nestravují

V době zhoršené epidemiologické situace a z důvodů snížení rizika nákazy Covid19 učitelky v gumových rukavicích rozdávají veškeré nádobí a jídlo dětem. Na svačiny a ovoce mohou použít servírovací kleště. Polévku nalévají učitelky do připravených talířů, druhé jídlo naservírované p. kuchařkou si děti mohou nosit samy ke stolečku. Na stolech mají děti připravené ubrousky, na které si odkládají svůj příbor. Příbor dětem rozdávají učitelky. Po obědě si děti odnášejí talíře a hrnky na připravený vozík nebo do okénka paní kuchařce.

5.8       Pitný režim

  • pitný režim je připravován školní kuchyní, celý den je k dispozici na třídách čistá nebo ochucená voda (máta, pomeranč, citron) nebo jiné nápoje
  • děti se mohou samy během dne kdykoli obsloužit, každé dítě má vlastní hrneček
  • hrnečky jsou uloženy na jednotlivých třídách ve skříňkách dnem vzhůru, myjí se 2x denně, je rozlišováno čisté a špinavé nádobí
  • dětem je dovoleno přinést si z domova láhev s uzávěrem na pitný režim. Láhve jsou označené jménem dítěte nebo obrázkem. Láhve využívají děti zejména při pobytu venku na školní zahradě. Každý den tuto láhev si děti ráno přinášejí a odpoledne odnášejí. ZZ dětem přinášejí originál balené láhve pitnou vodou, nebo čajem. Prázdné láhve denně plní uč. pitnou vodou. Pokud si dítě láhev zapomene v MŠ, p. uklízečka láhve umyje a připraví k následnému použití, nebo mohou děti pít z pítka, které je umístěno na zahradě školy.

5.9       Otužování

  • je prováděno s ohledem na individuální potřeby a zvláštnosti dětí a na jejich zdravotní stav
  • v denním režimu jsou zařazována pravidelná ranní cvičení, která jsou prováděna
    v řádně vyvětrané třídě za přístupu čerstvého vzduchu

 

5.10     Sledování televize

            MŠ nedisponuje žádnými televizory.

 

5.10     Sledování televize, užívání zobrazovacích jednotek

  • frekvence zařazení během dne/týdne – při špatném počasí 1x - 2x týdně, někdy při řízené činnosti naučná DVD
  • doba trvání v jednom sledu – nejvíce 15 min.
  • MŠ má interaktivní tabuli a tablety pro didaktické účely, užívají se pro výuku v délce max. 30 minut za supervize pedagoga

5.11     Zásady a pravidla slučování tříd

Spojování tříd se řídí momentální situací – počty dětí v jednotlivých třídách, počet pedagogů apod. Rozdělují se děti z té třídy, ve které je nejnižší počet přítomných dětí a to tak, aby byl ve všech třídách přibližně stejný počet dětí. Děti se spojují pouze v nutných případech (absence pedagoga, prázdniny, epidemie apod.) Pedagogové v té době čerpají dovolenou nebo studijní volno, popřípadě čerpají neúvazkové hodiny. Rodiče jsou o spojování informováni buď ústně předem nebo vyvěšením informačního letáku.

5.12     Mimořádné události

Mateřská škola zajišťuje opatření k předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění. Děti, které vykazují známky akutního onemocnění, přítomný pedagog odloučí od kolektivu ostatních dětí do izolační místnosti (kancelář, sborovna), kde umístí lůžko. Zástupkyně ředitelky pověří dalšího pracovníka MŠ dozorem nad dítětem a neprodleně informuje jeho zákonného zástupce.

5.13     Mimoškolní akce dětí

Pro každou mimoškolní akci dětí je určen pedagogický zaměstnanec mateřské školy jako vedoucí akce. Ten zajišťuje dodržení všech podmínek pro pořádání akce podle platného vnitřního předpisu „Pokyn ředitelky mateřské školy č. 03/2008 k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v mateřské škole“ a „Pokyn ředitelky mateřské školy č. 20/2015 pro pořádání ozdravných a rekreačních pobytů dětí (škola v přírodě)“.

 Ve školách v přírodě se výuka zajišťuje v místnosti odpovídající požadavkům na učebny v parametrech prostoru, osvětlení a v mikroklimatických podmínkách dle vyhlášky č. 160/2024 Sb.  

 

Článek 6:   Pracovní podmínky, údržba a provoz na MŠ

6.1       Na žádné MŠ není vyhodnocené rizikové pracoviště. 1. MŠ má zpracovánu směrnici pro užívání osobních ochranných pracovních prostředků (dále jen OOPP), které jsou vydávány určenému okruhu zaměstnanců. Seznam je každoročně kontrolován, případně upravován. Agendou OOPP je v rámci pracovní náplně pověřena zástupkyně ředitelky MŠ. Zajišťuje objednávku, nákup, evidenci, přidělování a kontrolu používání OOPP, o kterých vede písemné záznamy.

6.2       Pro čištění a úklid MŠ jsou stanoveny postupy, které jsou zakotveny v pracovních náplních provozních zaměstnanců. Přehled o nákupu a výdeji vede na MŠ pověřený zaměstnanec na skladových regletách, pravidelně provádí kontrolu jejich účelného používání. Skladovány jsou v uzamykatelných místnostech a příručních skříňkách, do kterých nemají děti přístup. Všichni zaměstnanci absolvovali příslušná školení BOZP a jsou odborně způsobilí k práci s těmito látkami.

Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce, dezinsekce a deratizace ve smyslu zákona č. 258/2000 Sb., v platném znění, jako prevence vzniku infekčních onemocnění a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah odbornou firmou.

6.3       Odpady, které vznikají při činnosti mateřské školy, jsou likvidovány předepsaným způsobem. Běžný odpad je tříděn do speciálních nádob a kontejnerů.

Nebezpečný odpad je skladován v úklidové místnosti. Pověřený zaměstnanec o skladovaných látkách vede evidenci, likvidaci zajišťuje odvozem do specializované sběrny (zpravidla 2-3x ročně).

6.4       Pedagogičtí pracovníci pravidelně kontrolují čistotu a vizuální nezávadnost venkovních hracích ploch určených pro hry a sport. Případné znečištění nebo výskyt injekčních stříkaček či jehel nahlásí školnici, která zajistí jejich odstranění. Závady odstraňuje zaměstnanec MŠ nebo firma.

6.5       Rostliny a dřeviny vysazené v areálu mateřské školy odpovídají projektu školy, nejsou zde jedovaté rostliny. Údržba dřevin a sekání trávy ve stanovených intervalech provádí dodavatelská firma.

6.6       Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce, dezinsekce a deratizace ve smyslu zákona č.167/2023 Sb., v platném znění, jako prevence vzniku infekčních onemocnění
a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah odbornou firmou.

 

  • Způsob nakládání s prádlem

V MŠ se pere ložní prádlo, ručníky, dekorativní textilie. Ložní prádlo se převléká 1x za 4 týdny (v případě potřeby ihned), výměna ručníků je prováděna 1x týdně (v případě potřeby ihned).

OOPP provozních zaměstnanců se pere a skladuje odděleně od prádla pro děti.

Uklízečky, které pracují s prádlem používají OOPP.

Způsob nakládání s prádlem:              

  • prádlo se přenáší v označených plastových koších na vymezené místo, koše se po roztřídění prádla vydezinfikují
  • lůžkoviny jsou uložené ve skladu prádla, ve skříních (na policích v obalech)
  • prádlo se pere v automatické pračce za použití běžných pracích prostředků
  • prádlo se ihned po vyprání odnáší do sušárny, nebo suší v sušičce
  • pro žehlení prádla jsou používány žehličky, či mandl                                                                          

Článek 7:   Závěrečná ustanovení

7.1       Provozní řády jednotlivých MŠ jsou nedílnou součástí školního řádu a seznámení se s ním tvoří součást vstupního a periodického školení zaměstnanců MŠ vždy před zahájením nového školního roku.

7.2       Kontrolou provádění ustanovení provozního řádu je ředitelkou 1. MŠ pověřena zástupkyně ředitelky MŠ. O kontrolách provádí písemné záznamy. Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je také součástí každoroční prověrky BOZP.

7.3       Jeden výtisk provozního řádu je uložen na místě trvale přístupném všem zaměstnancům MŠ a v elektronické podobě na webových stránkách 1. MŠ, v oddíle Sdílené dokumenty jednotlivých MŠ.

7.4       Změny provozního řádu jsou prováděny písemně formou číslovaných doplňků.

7.5       Zrušuje se předchozí znění vnitřního předpisu Osnova provozního řádu MŠ ze dne 30.8.2024, jehož uložení v archivu 1. MŠ se řídí vnitřní směrnicí a skartačním řádem 1. MŠ.

7.6       Vnitřní předpis nabývá účinnosti dne 1.1.2025. Jednotlivé Provozní řády MŠ jsou pak nedílnou součástí školního řádu.

 

 

V Karlových Varech dne 20.12.2024

Za MŠ Komenského 7 zpracovala:  Martina Stejskalová

Schválila:        Bc. Monika Christov, ředitelka MŠ